Lehdistötiedote 16.11.2015.

Rokumentissa vieraili yli viisi tuhatta

Elokuvafestivaali Rokumentti päättyi Joensuussa sunnuntaina. Yhdettätoista kertaa järjestetty tapahtuma keräsi yhteensä 5300 kävijää. Elokuvanäytöksissä oli katsojia 3300 ja festivaalin muissa tapahtumissa vieraili 2000 ihmistä. Suosituimmiksi elokuviksi nousivat maailman ensi-illassa esitetty Arto Halosen dokudraama Valkoinen raivo sekä The Rocky Horror Picture Shown juhlanäytös. Elokuvien lisäksi Rokumentissa oli muun muassa mahdollista harrastaa joogaa, saunoa ulkosalla ja tehdä löytöjä levymessuilla.

– Tänä vuonna järjestettiin enemmän elämyksellistä ohjelmaa ja se tuntui lähentävän ihmisiä. Saunan lauteilla kävi kova kuhina ja ulkoilmanäytöksen paljuissa katsottiin elokuvia miltei sylikkäin. Festarin yhteisöllisyyteen tullaan panostamaan jatkossa entistä enemmän, kertoo Rokumentin tuottaja Heidi Anttonen.

Rokumentin järjestää Ilosaarirockista tunnettu elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry. Tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005.

Painokelpoiset pressikuvat: http://www.rokumentti.com/2015/media.php
Festivaalin kuvia ja tunnelmia: http://www.rokumentti.com/2015/felamaa/