Rokumentti
Otsikko: Media

Tiedote 26.10. Julkaisuvapaa heti.

Rokumentin lipunmyynti alkaa

• Myyntiin sekä näytös- että iltaklubien pääsyliput.
  • Ilmoittautuminen Rokumentti-seminaariin käynnissä. Seminaariin vapaa pääsy!
  • Mediaväen ja musiikkialalla työskentelevien akkreditointi on käynnissä.

Joensuussa 11.-13. marraskuuta järjestettävän Rokumentti -rockelokuvafestivaalin pääsylippujen ennakkomyynti alkaa maanantaina 31.10. Rokumentti tuo näytille rock-aiheisia elokuvia kolmen päivän ajan uudessa elokuvateatterikeskus Tapiossa Joensuun ydinkeskustassa. Luvassa on elokuvia arkiston uumenista nykypäivän uutuuksiin. Näytillä ovat mm. Suomen ensi-iltansa Rokumentissa saava Johnny Cash -elämäkertaelokuva Walk the Line (USA 2005), rockelokuvaklassikko Gimme Shelter (USA 1970), punkin historiaa kertaava Punk: Attitude (USA 2005) ja dokumentti Rock School (USA 2005). Kotimaista ohjelmistoa edustavat Peter von Baghin vuonna 1983 ohjaama ja näin nykypäivänä suomirockin historiaa kertaava Lähikuvassa-sarja, Nightwish-dokumentti End of Innocence (Suomi, 2003) ja tuore Kotiteollisuus-dokumentti RaiRai! Rokumentin ohjelma löytyy kokonaisuudessaan festivaalin verkkosivuilta.

Ennakossa myydään Rokumentin festivaalilippupaketteja, jotka oikeuttavat pääsyyn viiteen omavalintaiseen näytökseen viikonlopun aikana. Paketin hinta on 20 euroa. Festivaalilippupaketit vaihdetaan viikonloppuna valittuihin näytöslippuihin.

Rokumentin ennakkomyyntipisteinä toimivat Joensuussa Elokuvateatterikeskus Tapio, elokuvateatterin yhteydessä sijaitseva Kahvila Tähti ja Kerubin Kuppila. Ulkopaikkakuntalaiset voivat varata festivaalipakettinsa sähköpostitse osoitteesta info@rokumentti.com. Lisäohjeita lipunmyynnistä löytyy Rokumentin verkkosivuilta osoitteesta www.rokumentti.com.

Yksittäisten näytöslippujen myynti alkaa festivaaliperjantaina 11.11. klo 16, jolloin lippuja voi ostaa Tapion lipunmyynnistä.

Rokumentti-seminaariin vapaa pääsy

Lauantaina 12.11. Tapiossa järjestettävä Rokumentti-seminaari on kaikille avoin ja ilmainen. Osallistuminen vaatii kuitenkin ilmoittautumisen Rokumentin verkkosivujen kautta. Ilmoittautuminen alkaa keskiviikkona 26.11.

Rock-DVD:hen ja sen asemaan musiikkimarkkinoilla keskittyvässä seminaarissa ovat puhumassa alan johtaviin toimijoihin kuuluva Provisual Oy:n Cyde Hyttinen, leikkaaja ja elokuvantekijä Timo Halo sekä uuden Kotiteollisuus-dvd:n tekijät Sami Parkkinen ja Jaakko Kilpeläinen Rajaproductionistä. Timo Halo tunnetaan mm. Nightwishin End Of Innocence -dvd:n tekijänä. Mukana kommentoimassa on myös artistivieraita. DVD on kasvanut nopeassa aikataulussa kiinteäksi osaksi musiikkiteollisuutta. Seminaari valottaa DVD-tuotantojen tuotantoprosessia, oikeuksia, kulurakenteita ja tulevaisuuden näkymiä. Lisää seminaarista Rokumentin verkkosivuilta.

Klubien ennakkomyynti Levy-Eskoilla

Kimmelissä Rokumentin jatkoklubeilla esiintyvien Tiktakin ja Viikatteen keikkojen pääsyliput tulevat ennakkomyyntiin samoin maanantaina 31.10. Klubien liput ovat ennakkomyynnissä Levykauppa Levy-Eskoilla. Festivaalin aikana klubien lippuja saa ostettua myös Tapiossa sijaitsevasta festivaalin infopisteestä ja Kimmelin ovelta klo 21 alkaen. Iltaklubeille ikäraja on 18 vuotta.

Lisätietoa Rokumentista ja haastattelut:

Festivaalijohtaja Tero Koistinen
Digitaalisen elokuvakeskuksen kehittämishanke
tero.koistinen@ncp.fi

Tiedoksi mediaväelle: akkreditointi käynnissä

Median ja musiikkialalla työskentelevien akkreditointi Rokumenttiin on käynnissä ja kestää perjantaihin 4.11. saakka. Mikäli toimituksenne edustaja(t) ovat saapumassa paikalle, käykää täyttämässä akkreditointihakemus Rokumentin verkkosivuilla media-osiossa. Rokumentin sivut löydätte osoitteessa www.rokumentti.com.

Hotelli Kimmel on järjestänyt Rokumentin ajaksi festivaalitarjouksena majoittumispaketin, josta löydätte lisää tietoa Rokumentin verkkosivuilta.

« takaisin media-sivulle